Lekcja nr 27: Ein Krankenbesuch - czyli nieplanowana wizyta w szpitalu
Często osoby, które dopiero uczą się języka obcego, boją się rozmów przez telefon, ponieważ wtedy nie można obserwować gestów i mimiki rozmówcy, co bardzo utrudnia zrozumienie. Każda opiekunka powinna jednak odbierając telefon umieć się przedstawić i udzielić prostych informacji o podopiecznym. Jeśli nie zrozumiesz, co powiedział Twój rozmówca - poproś go, by mówił wolniej i wyraźniej.
1
Właśnie zmywałam w kuchni naczynia, kiedy usłyszałam dzwonek telefonu. Nie chciałam, by hałas obudził panią Doris, więc szybko pobiegłam do salonu. Okazało się, że to pan Heinz - niestety nie miał dobrych wieści...
Odsłuchaj dialog
Ukryj
Ukryj
2
Po rozmowie z synem mojej podopiecznej zastanawiałam się, jak jej przekazać złą wiadomość. Ostatnio pani Doris miewała skoki ciśnienia i bardzo nie chciałam jej zdenerwować.
Odsłuchaj dialog
Ukryj
Ukryj
3
Szybko pomogłam pani Doris się przebrać i przygotować do wyjścia. Taksówka podwiozła nas pod same drzwi szpitala, więc na szczęście starsza pani nie musiała daleko iść po śliskim śniegu. W środku szybko odnalazłyśmy oddział i salę, w której leżał pan Heinz.
Odsłuchaj dialog
Ukryj
Ukryj
4
Przysłuchując się rozmowie zauważyłam, że wielu medycznych określeń nie rozumiem. Dlatego wyjęłam z torebki mój zeszyt do słówek, który zawsze noszę przy sobie i zapisałam nieznane mi wyrazy i sformułowania, by potem przetłumaczyć je w domu.
Odsłuchaj dialog
Ukryj
Ukryj
Dodaj komentarz
Komentarze