Jesteś pracownikiem ATERIMA MED? Więc masz gwarancję pakietu dodatkowego prywatnego ubezpieczenia podczas Twojej pracy w Niemczech. Tutaj znajdziesz informacje, jak możesz w razie potrzeby skorzystać z ubezpieczenia.
Jesteś chory i potrzebujesz pomocy lekarza w Niemczech? Doskonale rozumiemy, że to trudna i stresująca sytuacja. Robimy, co w naszej mocy, by szybko i sprawnie zapewnić chorym Opiekunom potrzebną za granicą pomoc. To dla nas ważne, by czuli się u nas zaopiekowani!
Dlatego w ATERIMA MED możesz liczyć na wsparcie Katarzyny Kawy czyli dedykowanej osoby, która poprowadzi Cię od pierwszego telefonu ze zgłoszeniem choroby do momentu załatwienia wszystkich dokumentów dla ERGO. Wszystko po to, by maksymalnie ułatwić Ci tę niałatwą sytuację. Przeczytaj wywiad z Katarzyną Kawą TUTAJ i dowiedz się, jak pomagamy na co dzień chorym Opiekunom w ATERIMA MED.
7 kroków w przypadku choroby w Niemczech
1. Telefon do ERGO
W razie potrzeby wizyty u lekarza koniecznie skontaktuj się z ERGO w celu umówienia wizyty bezgotówkowej.
tel.: (+48) 58 309 11 00
2. Kontakt z ATERIMA MED
Za każdym razem, gdy korzystasz z dodatkowego ubezpieczenia medycznego ERGO, bardzo prosimy o poinformowanie o tym ATERIMA MED.
3. Oczekiwanie na wizytę
Poczekaj cierpliwie na telefon od ERGO z terminem i godziną wizyty lekarskiej. Ubezpieczyciel stara się zawsze znaleźć lekarza jak najbliżej Twojego miejsca pracy.
Kontakt ubezpieczyciela powinien nastąpić w ciągu 3-4 godzin. Jeśli tak się nie stanie, ponów kontakt z ERGO.
4. Wizyta u lekarza
Porada lekarska i badanie odbywa się z reguły bezgotówkowo. Ważne, aby wszystkie dokumenty wystawione były na nazwisko Opiekuna (recepty, dokumentacja medyczna).
Uwaga: Wizyta u stomatologa nie podlega opcji bezgotówkowej.
5. Recepty i leki
ERGO dokonuje zwrotu za poniesione koszty zakupu leków tylko w przypadku, gdy leki te zostały przepisane przez lekarza, m.in. antybiotyki, maści czy leki przeciwbólowe. Zwrot dokonywany jest po wypełnieniu formularza szkody ERGO i załączeniu oryginalnych recept oraz rachunków zakupu.
6. Formalności
Po zakończonym leczeniu, należy uzupełnić formularz „Koszty leczenia ERGO” (otrzymasz go od ATERIMA MED) i wraz z oryginałami recept i rachunków przesłać go do ERGO pocztą tradycyjną, listem poleconym.
ERGO Reiseversicherung AG
Oddział w Polsce
ul. Chmielna 101/102
80-748 Gdańsk
7. Masz pytania? Zadzwoń do nas!
W razie dodatkowych pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z ATERIMA MED!
Co w przypadku gdy:
Opiekun nie ma przy sobie gotówki:
Przypominamy, iż np. wykup leków czy wizyta u stomatologa nie odbywają się bezgotówkowo, dlatego przypominamy o konieczności zabrania ze sobą karty bankomatowej lub gotówki w wysokości min. 150-200 EUR na wyjazd. Można także poprosić o zaliczkę na poczet wynagrodzenia Dział Kadr i Płac lub skontaktować się z ATERIMA MED, aby ustalić najlepsze rozwiązanie – nie działaj sam!
ERGO długo nie oddzwania z terminem wizyty lekarskiej:
Wtedy należy po 3-4 godzinach ponowić kontakt, w przypadku problemów prosimy o kontakt z ATERIMA MED. W przypadku zachorowania podczas weekendu bądź świąt należy niezwłocznie skontaktować się z ERGO (infolinia obsługiwana jest 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę) oraz zadzwonić na numer alarmowy ATERIMA MED i zgłosić sprawę osobie pełniącej dyżur.
Jeżeli rodzina chce pomóc i zorganizować własnego lekarza:
Aby nie było problemu z płatnością, trzymamy się zasady, że tylko ERGO umawia i organizuje wizyty lekarskie. Jeśli rodzina niemiecka ma znajomego lekarza lub lekarza rodzinnego – koniecznie powiedz o tym ERGO podczas kontaktu telefonicznego – nie działaj na własną rękę! Alternatywnie skontaktuj się z ATERIMA MED, aby ustalić najlepsze rozwiązanie – nie działaj sam!
Jeśli sytuacja zdrowotna bardzo się pogarsza:
Jeśli czujesz, że stan Twojego zdrowia się pogarsza, a nie ma informacji zwrotnej od ERGO – nie czekaj! W takich sytuacjach należy niezwłocznie zadzwonić po pogotowie na numer 112 lub udać się do najbliższego szpitala. Dalsze kroki i kontakt dotyczący organizacji i płatności za usługę przejmuje ERGO wraz z ATERIMA MED.