Z rozmów z Opiekunami wiemy, że nie zawsze pamiętają o tym, by poprosić o referencje. W tym artykule wyjaśniamy, dlaczego warto o to zadbać oraz przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania na temat referencji.
Jakie mam korzyści ze zbierania referencji?
Zdobycie referencji z minimum trzech wyjazdów z naszą firmą ma wpływ na:
- atrakcyjność kolejnych proponowanych ofert wyjazdów z ATERIMA MED
- wysokość wynagrodzenia.
Referencje są szczególnie cenne dla Opiekunów, którzy znajdują się na najwyższych poziomach znajomości języka niemieckiego i mają mniejsze szanse na skorzystanie z profitów związanych z podnoszeniem umiejętności językowych.
Jakie informacje są zbierane na formularzu referencji?
Za pośrednictwem formularza oceniana jest Wasza praca w Niemczech. Wypełniający odpowiada na pytania m.in. na temat ogólnego wrażenia, umiejętności językowych Opiekuna, sposobu prowadzenia domu czy też spędzania czasu z seniorem.
W referencjach znajdują się często także informacje o schorzeniach, na które cierpi podopieczny. Doświadczenie w opiece nad taką osobą jest traktowane jako atut Opiekuna przez rodziny, których bliski choruje na podobne dolegliwości.
Skąd wziąć formularze?
Formularze referencyjne przekazujemy Wam podczas podpisywania umowy z ATERIMA MED. Opiekunowie otrzymują wówczas od nas dwa egzemplarze. Gdy będą Wam potrzebne kolejne – prosimy o informację, chętnie je prześlemy.
Kto powinien wypełnić moje referencje?
Osobą wypełniającą formularz referencji może być podopieczny. Jeśli jednak senior jest osobą mocno schorowaną, szczególnie, gdy cierpi na demencję – wówczas opinię na temat pracy Opiekuna powinna przekazać najbliższa osoba podopiecznego. Może być to członek rodziny lub sąsiadka, która w czasie pobytu Opiekuna w Niemczech odwiedzała dom osoby starszej. Co ważne – referencji nie można wypełniać sobie samemu!
Kiedy należy poprosić o wypełnienie formularza?
Prośbę o jego uzupełnienie należy skierować do podopiecznego lub jego bliskiej osoby jeszcze w trakcie trwania wyjazdu. Najlepiej zrobić to w połowie pobytu, by osoba wypełniająca formularz miała zapas czasu na przygotowanie materiału dla Was.
Co zrobić z uzupełnionymi formularzami?
To bardzo ważne, aby pamiętać, że gotowe referencje należy przekazać do ATERIMA MED. Tylko te egzemplarze (z minimum trzech wyjazdów z nami) będą miały wpływ na wysokość wynagrodzenia oraz atrakcyjność kolejnych ofert.
Polecamy też wykonać kopię referencji i jeden egzemplarz zachować dla siebie. Nie ma znaczenia czy przekażecie nam oryginał czy kopię. Rekomendacje można podać nam osobiście, pocztą lub mailowo na adres: referencje@aterima-med.pl. W miarę możliwości prosimy unikać przesyłania materiałów za pośrednictwem faxu – wydruki zawierające odręczne pismo tracą wówczas na czytelności.
Prosimy pamiętać, by nie zostawiać formularzy w Niemczech – to Opiekun, a nie niemiecka rodzina przekazuje je do ATERIMA MED!
Czy powinnam brać referencje jeśli wyjeżdżam kolejny raz do opieki nad tym samym podopiecznym?
Radzimy, by referencje zbierać przede wszystkim podczas pierwszego pobytu u danej rodziny. Przy drugim wyjeździe w to samo miejsce – nie jest to niezbędne. Podczas trzeciego wyjazdu, warto ponownie poprosić o uzupełnienie formularza.
Analogicznie przy ewentualnych kolejnych wyjazdach – prosimy o referencje np. przy co drugim pobycie.
Co jeśli rodzina wyrazi negatywną opinię na temat mojej pracy?
Jeśli zdarzy się, że w formularzu znajdzie się negatywna opinia na temat jednego lub kilku aspektów pracy Opiekuna – prosimy, by bez obaw przekazać do nas formularze. Referencje są dla nas bowiem nie tylko opinią na temat Waszej pracy, ale również pewną formą informacji na temat niemieckiej rodziny.
Zdarzyć się może, że rodzina wystawia wiele negatywnych opinii Opiekunom, którzy w innych miejscach zyskiwali pozytywne rekomendacje. Dla nas to sygnał na temat współpracy z daną rodziną.
Gdzie kierować pytania w sprawie referencji?
W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z tym tematem prosimy o kontakt:
mail: referencje@aterima-med.pl
tel.: (+48) 12 341 16 97
Chętnie pomożemy!