ATERIMA MED to pewna, legalna i bezpieczna firma – jesteśmy na rynku od 2011 roku
Ponad 100 000 razy! Na tyle zleceń wyjechali z nami nasi Opiekunowie przez ponad 10 lat.
Wypłacamy wynagrodzenie zawsze na czas – zgodnie z umową i wcześniejszymi ustaleniami.
Na 78% wszystkich naszych ofert wyjeżdżają ci sami, zadowoleni Opiekunowie. Znajdź swoją stałą ofertę!
Jesteśmy firmą nr 1 w branży opiekuńczej według rankingu firm na portalu opiekunki24.pl.
9,7/10 – nasza ocena wśród polecających nas Opiekunów. Dołącz do grona zadowolonych Opiekunów – sprawdź nasze oferty!
W naszej codziennej pracy kierujemy się mottem: „zaopiekuj się naszym Podopiecznym, a my zaopiekujemy się Tobą”.
Nasi Opiekunowie mają dostęp do bezpłatnych webinarów „Profesjonalni w opiece" z przydatnymi wskazówkami dotyczącymi opieki nad osobami starszymi.
Zapewniamy stałą i indywidualną opiekę Koordynatora.
Nasi Opiekunowie mogą korzystać z nieodpłatnych i indywidualnych porad prawnych.
Organizujemy przejazd w obie strony i zapewniamy bezpieczną podróż ATERIMA Busem od drzwi do drzwi.
Zapewniamy wsparcie psychologiczne przez telefoniczne konsultacje z psychologiem.
Nasi Opiekunowie mają dostęp do wsparcia językowego przez indywidualne konsultacje z lektorem języka niemieckiego oraz kursy językowe.
Zapewniamy wsparcie merytoryczne przez telefoniczne konsultacje w zakresie opieki z Ekspertami Biura Medycznego ATERIMA MED.
Ubezpieczamy każdego Opiekuna prywatnym ubezpieczeniem medycznym, które uprawnia do korzystania z bezpłatnej opieki medycznej na terenie Niemiec i Polski.
Mamy sprawdzone oferty – aktualizujemy status oferty każdorazowo ze zmiennikami.
Mamy zlecenia w atrakcyjnych regionach Niemiec – sprawdź nasze oferty!
Mamy blisko 1000 sprawdzonych ofert – pomagamy dopasować je do preferencji Opiekuna.
Do grona Opiekunów ATERIMA MED dołączył właśnie kolejny Opiekun – dziękujemy za zaufanie.
Teraz nasze oferty przegląda 17 osób. Sprawdź dostępne zlecenia i zarezerwuj najlepsze dla siebie.
W tej chwili nasi Koordynatorzy potwierdzają oferty z 23 Opiekunami.
Dziś zlecenie w Niemczech rozpoczyna aż 64 Opiekunów.
image/svg+xml

Jak dobrze przygotować się do rozmowy z konsultantem ATERIMA MED?

Po wypełnieniu formularza rekrutacyjnego możesz spodziewać się telefonu z naszej firmy. Konsultant ATERIMA MED zadzwoni, by uzupełnić potrzebne informacje i porozmawiać z Tobą na temat znajomości języka niemieckiego. Warto się do tej rozmowy odpowiednio przygotować. O co może zapytać? Dlaczego ma to tak duże znaczenie? Dowiesz się tego z naszego artykułu. Zachęcamy do lektury. 

sprawdzanie znajomości języka niemieckiego

Chcemy Cię lepiej poznać! - jak przebiega rozmowa z konsultantem? 

Na początku rozmowy konsultant zbiera od kandydata chcącego pełnić rolę Opiekuna osób starszych wszystkie informacje, które mogą być ważne dla Podopiecznego i jego rodziny. Może on też poprosić Cię o dodatkowe informacje związane z podanymi w formularzu odpowiedziami.

Warto przed rozmową przygotować sobie referencje i świadectwa z poprzednich miejsc podejmowania działań zawodowych oraz dyplomy ukończenia ewentualnych kursów, ponieważ konsultant może poprosić Cię o ich przesłanie lub o podanie zawartych w nich szczegółowych informacji. Jeśli działałeś zawodowo w wielu miejscach, możesz przygotować wcześniej ich listę wraz z określeniem czasu wykonywania tych obowiązków. Na koniec warto zsumować łączny czas, to ułatwi rozmowę.

Może także pojawić się pytanie o to, czy kandydat jest ubezpieczony i gdzie. W przypadku ubezpieczenia przy członku rodziny i w KRUS należy sprawdzić, czy wszystkie wcześniejsze wyjazdy za granicę w celach zarobkowych były wcześniej zgłaszane w odpowiednim urzędzie (ZUS lub KRUS). Podczas rozmowy możesz zgłosić, że chciałbyś np. wyjechać do dużego miasta, uniknąć u Podopiecznych określonych chorób czy zajmować się wyłącznie kobietami. Zawsze staramy się dopasować przedstawianą ofertę do preferencji zgłaszanych przez kandydata. 

Dlaczego znajomość języka ma tak duże znaczenie w kwestii wyjazdu na zlecenie do Niemiec? 

Znajomość języka niemieckiego sprawdzamy wszystkim kandydatom, ponieważ jest to najważniejszy – obok doświadczenia w opiece – warunek realizowania misji, jaką jest niesienie pomocy i wsparcia seniorom. Nawet doświadczony Opiekun może mieć z tym trudność, jeśli nie jest w stanie porozumieć się z Podopiecznym w jego języku. Oczywiście wiąże się to również z wysokością wynagrodzenia. Im lepiej mówisz po niemiecku, tym więcej ofert będziemy w stanie przedstawić Ci do wyboru. 

Podczas rozmowy sprawdzimy, czy umiesz porozmawiać na codzienne tematy oraz czy znasz słowa i zwroty potrzebne Opiekunowi osób starszych. Poprosimy, byś się przedstawił i opowiedział krótko o sobie (gdzie mieszkasz, kim jesteś z zawodu, jakie są Twoje zainteresowania itp.). Mogą się również pojawić pytania związane z obowiązkami Opiekuna, czyli prowadzeniem domu czy zakupami. Będziemy też chcieli porozmawiać na temat tego, czy potrafisz zareagować w sytuacjach typowych dla tego rodzaju działań zawodowych, a więc przykładowo, czy umiesz porozumieć się z Podopiecznym, gdy poczuje się gorzej, lub wezwać pomoc, gdy okaże się, że niezbędna jest konsultacja lekarska. Warto zatem powtórzyć sobie słownictwo w tym zakresie, które może Ci być potrzebne podczas rozmowy z konsultantem.

Nie bój się mówić – nawet jeśli zdajesz sobie sprawę z tego, że robisz błędy gramatyczne lub przekręcasz słowa. Nie musisz mówić perfekcyjnie, ale powinieneś umieć się skutecznie porozumieć, czyli przekazać to, co chcesz powiedzieć. Dlatego nie wstydź się mówić - najważniejsza jest komunikatywność. Pamiętaj również, że podczas rozmowy nie chodzi o to, by zaskoczyć Cię trudnym pytaniem czy wychwycić każdy najmniejszy błąd, jaki popełnisz – wręcz odwrotnie. Nie warto więc się stresować, lepiej skupić się na rozmowie i dać z siebie wszystko.

sprawdzanie znajomości języka niemieckiego


Koloryzowanie się nie opłaca - dlaczego warto być szczerym podczas rozmowy? 

Podczas rozmowy z naszym konsultantem nie warto korzystać z żadnych pomocy naukowych, więc słowniki, translatory i komputer odłóż na bok. Nigdy też nie proś kogoś innego, by podpowiadał Ci podczas rozmowy, czy wręcz rozmawiał w Twoim imieniu przez telefon. Prędzej czy później wyjdzie na jaw, że Twoja znajomość niemieckiego jest gorsza niż to wynikało z rozmowy. Pamiętaj, że nasi konsultanci od lat sprawdzają znajomość języka kandydatów i mają ogromne doświadczenie w tym zakresie. Prócz tego Podopieczny i jego rodzina zawsze dostają informację o Twoim stopniu zaawansowania językowego. Gdy więc rodzina zorientuje się, że mówisz słabiej niż to wynikało z przekazanych danych, natychmiast się z nami skontaktuje.

Realistyczna ocena Twojej znajomości języka, pozwoli nam dobrać Ci odpowiednia ofertę. W efekcie nawet jeśli podczas sprawdzania okaże się, że mówisz na poziomie podstawowym, to trafisz do osoby, która się na to godzi i nie będzie oczekiwała od Ciebie świetnej znajomości niemieckiego. Dzięki temu oszczędzisz sobie stresu i będziesz mógł w swoim tempie podszkolić język. Chcesz podszkolić swój język przez rozmową z konsultantem? Zachęcamy do nauki z naszym bezpłatnym kursem niemieckiego skierowanym do osób początkujących, który można znaleźć tutaj


O czym warto pamiętać podczas rozmowy?

  • Jeśli konsultant zadzwoni „nie w porę”, ustal z nim inny termin, kiedy nic nie będzie przeszkadzało w rozmowie ani rozpraszało Twojej uwagi. Sprawdź, czy bateria w telefonie komórkowym jest naładowana i czy możesz wygodnie usiąść. Ważne, byś znajdował się w cichym pomieszczeniu, ponieważ dźwięki przez telefon nie zawsze są dobrze słyszalne i dodatkowe hałasy bardzo przeszkadzają w rozmowie. Nie bez znaczenie jest też to, czy jesteś wyspany – jeśli czujesz się zmęczony lub zdenerwowany, lepiej poproś, by nasz pracownik zadzwonił następnego dnia.
  • Na początku rozmowy upewnij się, że dobrze słyszysz swojego rozmówcę, nie gubisz zasięgu, a na linii nie ma żadnych zakłóceń – musisz przecież wyraźnie słyszeć, o co jesteś pytany. Jest to szczególnie ważne wtedy, gdy konsultant będzie mówił po niemiecku. 
  • Dobry humor na pewno się przyda! Jeśli czegoś nie dosłyszałeś lub opatrznie zrozumiałeś, zawsze możesz spróbować obrócić to w żart. Uśmiechnięci i pogodni Opiekunowie zawsze są mile widziani. 
  • Przed rozmową przypomnij sobie wyrażenia, które przydadzą się podczas ewentualnych problemów ze zrozumieniem – dzięki temu przekażesz konsultantowi, żeby mówił wolniej lub np. powtórzył zdanie. Przykładowe zwroty znajdziesz poniżej.

Ich verstehe nicht [Iś ferszteje niśt] – nie rozumiem
Wiederholen Sie, bitte [Widaholen Zi, byte] – proszę powtórzyć
Noch einmal, bitte [Noch ajnmal, byte] – jeszcze raz, proszę
Sprechen Sie bitte langsamer [Szpresien Zi byte langzama] – proszę mówić wolniej

 

Po sprawdzeniu znajomości języka niemieckiego Opiekunowi zostaną przedstawione konkretne oferty oraz zaproponowana stawka. Jeśli podczas przygotowań do rozmowy z konsultantem weźmiesz sobie do serca nasze wskazówki i uwierzysz w siebie – na pewno dasz sobie  świetnie radę.

 

 

 

 

Zamów bezpłatne połączenie →