Opiekunowie, którzy wyjeżdżają do pracy z ATERIMA MED, nie muszą martwić się o dojazd na miejsce pracy - mogą liczyć na profesjonalne wsparcie Zespołu Organizacji Podróży i zwrot kosztów przejazdu. Specjaliści z Reiseteam ATERIMA MED, w oparciu o preferencje Opiekuna, organizują podróż od A do Z, a w razie jakichkolwiek problemów Opiekun może liczyć na pomoc Zespołu.
Jak odbywa się organizacja podróży Opiekunów do Niemiec? Opowiada Karolina Furtak - Liderka w Zespole Koordynacji Podróży, REISETEAM ATERIMA MED.
1. ATERIMA MED kompleksowo organizuje podróż Opiekuna oraz pokrywa koszty dojazdu do Niemiec i z powrotem do Polski. Na czym to polega krok po kroku?
Najpierw Koordynator ATERIMA MED kontaktuje się z Opiekunem i ustala z nim datę wyjazdu. To moment, kiedy Opiekun może zgłosić swoje preferencje związane z podróżą, np. wskazać, że w autobusie chciałby siedzieć przy oknie. Takie życzenie jest zawsze rejestrowane i trafia do Zespołu Koordynacji Podróży – Reiseteam, gdzie zajmujemy się złożeniem odpowiedniej rezerwacji, a następnie informujemy Opiekuna o wszystkich szczegółach. Naszym zadaniem na tym etapie organizacji przejazdu jest także poinformowanie niemieckiego pośrednika o godzinie przyjazdu Opiekuna na miejsce. Po tych ustaleniach wiadomo już, jak będzie przebiegać ostatni etap podróży, np. kto będzie odbierał Opiekuna z dworca lub czy rodzina podopiecznego zapewni taksówkę. Czuwamy nad sprawnym przebiegiem podróży od początku do końca.
2. Z jakich opcji transportu mogą korzystać Opiekunki wyjeżdzające do pracy z ATERIMA MED?
Podstawowym środkiem transportu są autobusy liniowe – Sindbad lub FlixBus. Jedną z ich zalet jest to, że zawsze wiemy, czy po drodze pojawiają się jakieś opóźnienia, a jeśli tak, to jaki to będzie mieć wpływ na godzinę dojazdu Opiekunki na miejsce. Alternatywą dla autobusów liniowych są małe busy, które kursują spod adresu na adres. Plusem tej opcji dojazdu jest to, że Opiekunka dociera bezpośrednio na miejsce, a nie na dworzec. Z naszych obserwacji wynika jednak, że w przypadku tych połączeń opóźnienia zdarzają się znacznie częściej i bywają większe, dlatego naszą główną rekomendacją są autobusy liniowe. Oprócz tych możliwości, Opiekunka zawsze może dojechać na miejsce we własnym zakresie.
3. Jak przebiega dojazd na własną rękę – np. samochodem?
W tym przypadku szczególnie ważne jest zgłoszenie takiego życzenia Koordynatorowi i ustalenie z nim, jak zostaną rozliczone koszty. W ATERIMA MED zwracamy Opiekunce podróżującej własnym samochodem kwotę 100 EUR za przejazdy w dwie strony. Należy zachować paragon za benzynę, bo stanowi on podstawę zwrotu kosztów. Jeśli Opiekunka decyduje się na opcję samodzielnego dojazdu, zawsze przekazujemy dane adresowe podopiecznego i preferowaną przez Klienta niemieckiego godzinę przyjazdu.
4. Czy zdarza się, że Opiekunowie zgłaszają chęć dotarcia na miejsce samolotem?
Tak, zauważamy, że jest to coraz częstsza preferencja Opiekunów. Polubiliśmy podróże samolotami – stały się dostępne, komfortowe i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu. Tutaj, tak samo jak w przypadku podróży własnym samochodem, Opiekun powinien zgłosić swojemu Koordynatorowi chęć dotarcia na miejsce samolotem, a następnie we własnym zakresie zakupić bilety – na ich podstawie zwracamy poniesione koszty, również do 100 EUR w dwie strony. Ze względu na to, że przelot organizowany jest tu przez Opiekuna, ważne jest, aby ustalić z Koordynatorem wszystkie szczegóły dotyczące terminu.
5. Co dzieje się po przyjeździe na miejsce?
Jeśli na miejscu był już inny Opiekun, mamy typową wymianę. Zawsze staramy się tak ją zorganizować, aby Opiekunowie mieli możliwość spotkania się, choćby na chwilę, i odbycia krótkiej rozmowy. Dzięki temu mogą wymienić się istotnymi informacjami i sprawnie przekazać sobie obowiązki. Wiedza Opiekuna, który właśnie opuszcza dane miejsce pracy, jest bardzo cenna, dlatego najlepiej, jeśli na takie spotkanie uda się przeznaczyć przynajmniej kilka godzin. Organizacja wymiany z uwzględnieniem spotkania Opiekunów to dla naszego zespołu spore wyzwanie. W niektórych sytuacjach podopieczny nie może zostać sam i wtedy luka w sprawowaniu opieki jest niedopuszczalna – o ten standard również bardzo dbamy. W praktyce, zazwyczaj ten Opiekun, który dojeżdża na ofertę, dociera tam w godzinach porannych, a ten, który wraca do Polski, opuszcza dom podopiecznego wieczorem. Dzięki temu spędzają ze sobą sporą część dnia.
6. A co jeśli nie jest to zmiana, tylko przyjazd na nową ofertę?
Jeśli Opiekunka przyjeżdża na ofertę po raz pierwszy, na miejscu zazwyczaj czeka rodzina podopiecznego, otwiera drzwi i przyjmuje ją. W tym miejscu warto podkreślić, że Opiekun nigdy nie jest pozostawiony sam sobie, ma też numer telefonu do rodziny lub podopiecznego, więc w razie opóźnień lub innych problemów, mogą być ze sobą w kontakcie. Jeśli Opiekunka dojeżdża autobusem liniowym, informujemy pośrednika o godzinie jej przyjazdu – rodzina odbiera Opiekunkę lub oferuje taksówkę, której koszty pokrywa.
7. Czy opiekunowie mogą w trakcie podróży liczyć na wsparcie Reiseteam, np. w jakichś sytuacjach kryzysowych? W jakim zakresie?
Oczywiście, zawsze. Jeśli tylko pojawiają się trudności czy wątpliwości, można do nas zadzwonić. Weryfikujemy zgłoszenie, staramy się pomóc. Przez cały tydzień, również w weekendy, funkcjonuje także Numer Alarmowy, z którego Opiekunka może skorzystać.
8. Jak odbywa się powrót do Polski lub przejazd na inną ofertę?
Zazwyczaj powrót z oferty do Polski odbywa się tym samym środkiem transportu, co przyjazd do Niemiec. Zdarza się, że Opiekunowie obawiają się powrotu, ponieważ jest on związany z przemieszczaniem się w obrębie innego kraju. To dla nas zupełnie zrozumiała sytuacja, dlatego każda Opiekunka może liczyć na nasze wsparcie. Przed powrotem do Polski lub przejazdem na inną ofertę w Niemczech, jesteśmy w kontakcie, wszystko szczegółowo rozpisujemy. Staramy się zorganizować przejazd bez przesiadek lub z jak najmniejszą ich liczbą. Jeśli Opiekunka chce wracać do Polski na inny adres niż ten, z którego przyjechała – nie ma przeszkód. Wystarczy zgłosić to Koordynatorowi, który jest w stałym kontakcie z Opiekunką na miejscu, zbiera wszystkie informacje i zleca naszemu zespołowi konkretną podróż do zorganizowania.
9. Na co szczególnie stawiacie organizując podróż? Co wyróżnia pod tym względem ATERIMA MED?
Przede wszystkim wsłuchujemy się w potrzeby Opiekunów. Jeśli zgłaszana jest jakaś preferencja, np. Opiekunka ma swoją ulubioną firmę przewozową lub środek transportu, to zawsze bierzemy to pod uwagę. Organizując podróż, staramy się także, aby jej czas był jak najkrótszy, unikamy zbędnych przesiadek. Naszą zaletą jest także fakt, że współpracujemy ze sprawdzonymi, solidnymi przewoźnikami. Oczywiście może zdarzyć się tak, że przewoźnik nie spełnia oczekiwanych standardów – wtedy Opiekun zawsze ma prawo zgłosić nam taką sytuację, z pewnością się jej przyjrzymy, a jeśli będzie to zasadne, zainterweniujemy. To działa także w drugą stronę – jeśli zaufany przewoźnik zgłosi nam np. niestosowne zachowanie Opiekuna w trakcie podróży, odnotujemy to i postaramy się wyjaśnić tę sytuację. Pamiętajmy, że środki transportu to miejsca publiczne, a miła atmosfera jest ważna także w trakcie podróży – zarówno dla pasażerów, jak i kierowcy. Na szczęście niewłaściwe zachowanie w drodze do Niemiec to rzadkość – podróż przebiega zwykle w spokojnej i przyjaznej atmosferze, co potwierdzają nasi Opiekunowie.