Zima w tym roku była wyjątkowo mroźna. W spokojne czwartkowe popołudnie zadzwoniła do mnie pani Elżbieta, Opiekunka ATERIMA MED, która nagle poczuła silny ból gardła.
Już po krótkim „halo” było słychać, że pani Ela ma poważne problemy z mówieniem i traci głos. Opiekunka zadzwoniła do mnie, bo źle się poczuła i miała problem z dodzwonieniem się na infolinię ubezpieczyciela, czyli ERGO.
Jak udało mi się pomóc?
W przypadku choroby w Niemczech nasi Opiekunowie mają gwarancję pakietu dodatkowego prywatnego ubezpieczenia. Pierwszy krok to telefon do ERGO w celu umówienia wizyty lekarskiej w Niemczech, a następnie poinformowanie ATERIMA MED. Pani Ela miała problem z dodzwonieniem się, dlatego poprosiłam o pomoc moją koleżankę i eksperta ds. ERGO – Katarzynę Kawę. Kasia w takich sytuacjach pomaga naszym Opiekunom w kontakcie z ERGO i sprawnym umówieniu wizyty u specjalisty najbliżej miejsca pracy Opiekuna.
Wizytę udało się umówić już na drugi dzień. Przypomniałam pani Eli, aby wszystkie dokumenty, które otrzyma po wizycie i wykupieniu leków (tj. recepty, dokumentację medyczną, rachunki za leki) wysłała do ERGO razem z wypełnionym formularzem szkody. Wizyty w ramach ubezpieczenia zwykle odbywają się bezgotówkowo, jednak warto na wszelki wypadek mieć przy sobie trochę gotówki.
Historia zakończyła się szczęśliwie, bo pani Ela po kilku dniach poczuła się lepiej. Opiekunka otrzymała też całkowity zwrot kosztów za wykupione na receptę lekarstwa.
Moja rada:
Jeśli będąc w Niemczech źle się poczujesz, pamiętaj, aby zadzwonić do ubezpieczyciela, a następnie do ATERIMA MED. Robimy co w naszej mocy, aby szybko i sprawnie pomóc naszym Opiekunom. Jeśli nie wiesz, co zrobić w takiej sytuacji, sprawdź nasz artykuł „Pakiet dodatkowych ubezpieczeń – 7 kroków postępowania”, z którego dowiesz się, jak krok po kroku skorzystać z ubezpieczenia i umówić wizytę u specjalisty w Niemczech. Przecież zdrowie jest najważniejsze!
A teraz lecę, bo telefon dzwoni!
Patrycja – Wasza Koordynatorka ATERIMA MED
Dodaj komentarz