Wczoraj w mojej pracy pojawił się temat, który wydaje mi się ważny. Mianowicie zadzwoniła do mnie Pani Wanda i powiedziała, że pogorszył się stan zdrowia jej Podopiecznej. Warto pamiętać, że w pracy Opiekunki taka sytuacja może się przydarzyć. Dlatego postanowiłam opowiedzieć Wam, jak zachować się w podobnym przypadku. Zapraszam!
Jak udało mi się pomóc?
Pani Wanda od dawna jeździła do pracy w okolice Leverkusen, gdzie opiekowała się panią Henrike. Opiekunka dobrze znała swoją Podopieczną i bardzo się z nią zżyła. Dlatego też była zaskoczona, gdy po powrocie z urlopu w Polsce okazało się, że pani Henrike ma trudności z chodzeniem. Podopieczna z trudem poruszała się o laseczce, choć wcześniej nie było z tym żadnego problemu. Od razu zgłosiłam tę sytuację do naszego Zespołu Wsparcia Pielęgniarskiego. Nasza pielęgniarka – Iwona Przybyło – zadzwoniła do Pani Wandy, aby sprawdzić, co dokładnie się dzieje.
Po zebraniu szczegółów ustaliliśmy, że konieczna będzie wizyta lekarska. Lekarz przyjechał na wizytę domową i zbadał seniorkę. Po badaniu powiedział, że mięśnie Podopiecznej są osłabione i trzeba kupić balkonik, aby Pani Henrike dalej mogła się poruszać. Zgłosiłam do naszego pośrednika w Niemczech, że potrzebny będzie dodatkowy sprzęt. Pośrednik skontaktował się w tej sprawie z córką Podopiecznej, która zobowiązała się do kupienia balkonika. Dzięki temu pani Henrike będzie mogła dłużej cieszyć się swoją sprawnością i spędzać czas z Panią Wandą również poza domem :)
Moja rada:
Może się zdarzyć, że z czasem stan Podopiecznego się pogorszy. Taki jest charakter pracy Opiekuna osób starszych i niestety nie mamy na to wpływu. Jeśli coś takiego ma miejsce – zadzwoń do swojego Koordynatora. To ważne, aby zapewnić odpowiednią opiekę Podopiecznemu. Numer Koordynatora znajdziesz w Liście wyjazdowym.
A teraz lecę, bo telefon dzwoni!
Patrycja – Wasza Koordynatorka ATERIMA MED
Dodaj komentarz