Pewnego popołudnia zadzwoniła do mnie pani Małgorzata, która wyjechała z ATERIMA MED na swoje pierwsze zlecenie. Na miejscu pracy Opiekunka dawała sobie radę bardzo dobrze, seniorka prowadziła bardzo aktywny tryb życia, była pogodna i rozmowna, więc 5 tygodni minęło w mgnieniu oka. Do powrotu pani Małgorzaty do Polski i przyjazdu jej zmienniczki został tydzień. Opiekunka była w Niemczech po raz pierwszy – wcześniej pracowała jako pielęgniarka. Zadzwoniła do mnie z pytaniem, jak przygotować się na przyjazd drugiej Opiekunki.
Kiedy przyjedzie? Jak przekazać jej informacje o Podopiecznej? Co przygotować?
Jak udało mi się pomóc?
Pytania pani Małgorzaty świadczą o empatii i dużym zaangażowaniu. Jest to także wyraz troski o Podopieczną. Wyjazd Opiekunki to również sytuacja trudna dla seniorki – osoby starsze źle znoszą zmiany. Bardzo ważne jest więc to, aby do wymiany dobrze się przygotować. Dzięki temu zarówno nowy Opiekun, jak i Podopieczny unikną niepotrzebnego stresu.
Bardzo się ucieszyłam, że pani Małgorzata, która stawiała w opiece w Niemczech pierwsze kroki, myślała także o drugiej Opiekunce, której nawet nie miała okazji poznać. Opowiedziałam pani Małgosi o jej zmienniczce – pani Teresie, która jako Opiekunka w ATERIMA MED pracuje już od 3 lat. Powiedziałam, kiedy Opiekunka ma przyjechać. Pani Małgorzata zaproponowała, że przed jej przyjazdem zrobi zakupy w osiedlowym supermarkecie i przygotuje większy obiad, aby Opiekunka po długiej podróży mogła zjeść coś ciepłego.
Moja rada:
Oczywiście gotowanie obiadu dla zmienniczki nie jest wymagane, ale bardzo ucieszyła mnie inicjatywa pani Małgorzaty. Opiekunka powiedziała mi, że sama chciałaby, aby ktoś przed jej przyjazdem podobnie przygotował dla niej miejsce pracy. Pani Małgorzata zostawiła też notatki związane ze stanem zdrowia Podopiecznego. Obie panie przed wyjazdem pani Małgosi miały okazję się poznać, a pani Teresa była bardzo pozytywnie zaskoczona.
Każdemu Opiekunowi ATERIMA MED życzę takiej zmienniczki, jaką jest pani Małgorzata! :)
Dodaj komentarz