Nierzadką sytuacją jest ta, w której osoby czynne zawodowo rezygnują z realizowanych zarobkowo zadań, bo sytuacja w ich życiu prywatnym sprawia, że muszą poświęcić w pełni uwagę swoim bliskim. Na przykład rodzicom lub dziadkom, którzy nieoczekiwanie zaczynają potrzebować dużego wsparcia z ich strony. Bywa także tak, że osoby, które dotychczas w ogóle nie zajmowały się opieką senioralną, ze względu na podeszły wiek domowników, muszą podjąć się misji, jaką jest sprawowanie pieczy nad członkiem rodziny.
- Warto wykorzystać zdobyte doświadczenie wynikające z opieki nad bliskimi i rozważyć możliwość wyjazdu na zlecenie do Niemiec, gdy życiowa sytuacja będzie już na to pozwalała. Nie powinno się marnować nabytych umiejętności, zwłaszcza w sytuacji, gdy mogą one otworzyć nowe możliwości rozwoju w opiece senioralnej za granicą.
- Koordynatorzy są dostępni, aby służyć radą, ale także reagować na wszelkie zgłaszane przez Opiekunów sytuacje. Ich zadaniem jest nie tylko doradzenie, ale także zapewnienie wsparcia w przypadku wystąpienia wszelakich trudności.
- Koordynatorzy są gotowi wysłuchać, ale także zrozumieć potrzeby Opiekunów, oferując im pomoc i rozwiązania dostosowane do konkretnych sytuacji przez nich zgłaszanych.
Czy opieka nad członkami rodziny pomaga w zdobyciu nowych kompetencji?
Rolą koordynatora jest udzielanie wsparcia w chwili, gdy osoba decydująca się na realizację zlecenia na terenie Niemiec postanawia, że na taką ofertę wyjedzie. Dziś chciałabym omówić sytuacje, w których kompetencje, zdobyte na drodze sprawowania opieki nad kimś bliskim, okazują się kluczowe w pełnieniu zawodowo roli Opiekuna seniorów. A także to, w jaki sposób indywidualna opieka Koordynatora stanowi wsparcie dla osoby przebywającej na zleceniu poza granicami naszego kraju.
Zadaniem Koordynatora jest stały kontakt z Opiekunem i udzielanie realnego wsparcia w nagłych sytuacjach, które się zdarzają. Jak to bywa w każdego typu realizowaniu działań zawodowych, niezależnie od branży. Ważne jest to, że rozmawiając z Opiekunami, często poznaję ich motywację do działania i wiem, że wielu z nich na początkowym etapie myślenia o podjęciu się zleceń rozważało, czy w ogóle mogą podjąć się takiego wyzwania. Pora więc jednoznacznie podkreślić, że sprawowanie opieki jako proces nie różni się znacząco w kontekście miejsca, w którym do opiekowania się dochodzi.
Osoby, które opiekowały się kimś w Polsce z reguły mają wystarczające umiejętności do tego, by nieść pomoc także na terenie Niemiec. Odpowiadając więc na pytanie, które zadaje sobie wiele osób na początkowym etapie tej drogi – tak, opieka nad członkami rodziny jest czasem pozyskiwania umiejętności, które stanowią kompetencje przydatne w zawodowym pełnieniu roli Opiekuna. Osoby, które dostrzegają swój potencjał w tym obszarze mają szansę wykorzystać zdobytą wiedzę, by nadal oddawać się misji, jaką jest niesienie pomocy i wsparcia potrzebującym seniorom. Tym razem mogą jednak połączyć to z pozyskiwaniem środków na swoje potrzeby, wyjeżdżając na intratne zlecenia realizowane na terenie Niemiec.
W moich rozmowach z Opiekunami nierzadko padało z ich strony zdanie mówiące o tym, że wszystko w życiu jest po coś. Czas poświęcany bliskim może być jednocześnie czasem rozwoju, bo wielu przyszłych zawodowych Opiekunów nie pomyślałoby wcześniej o takiej ścieżce, gdyby nie doszło do określonych zdarzeń losowych. Na przykład choroby członka rodziny, którym trzeba było się pilnie zaopiekować.
Pośród Opiekunów wyjeżdżających na zlecenia sporo jest osób wprost mówiących o tym, że przerwa w działaniach związanych z dotychczasową pracą, była w ich przypadku powodem wykluczenia zawodowego. Zaś podjęcie się roli Opiekuna stanowiło szansę na rozpoczęcie nowego etapu w życiu. Będąc od wielu już lat Koordynatorem wiem, że motywacje do działania bywają bardzo różne. Najważniejsze jednak, by mieć na uwadze dobro tych, nad którymi Opiekun sprawuje pieczę. Ci, którzy zajmowali się wcześniej swoimi bliskimi, wypracowali już pewien schemat działań, który z reguły pełen jest czułości i otwartości na potrzeby innych.
To często osoby, które dzwonią do swoich Koordynatorów, by zaproponować jakieś nowe rozwiązanie. Na przykład doradzić się, jak przekonać rodzinę do zakupu sprzętu, który mógłby zwiększyć komfort Podopiecznego. Chcieliby, aby w domu seniora pojawił się materac przeciwodleżynowy, czy lóżko z funkcją elektrycznego podnoszenia zagłówka. Rozmowy te są przejawem troski i czułości.
Warto nie marnować zdobytego doświadczenia, pozyskanego w opiece nad bliskimi i rozważyć wyjazd na zlecenie do Niemiec, jeśli sytuacja rodzinna na to pozwala. Na przykład, gdy mama powróciła już do sprawności po okresie pooperacyjnej rekonwalescencji. Zawsze gdy rozmawiam z osobą, która dopiero zaczyna zawodową drogę jako Opiekun, mówię jej, że to dobrze, że się odważyła i próbuje nowych rzeczy, bo w ten sposób może pomóc nie tylko seniorowi, ale także sobie. Uważam, że chodzi przecież o to, by Opiekun także czerpał z tej sytuacji profity. W tym także i te finansowe.
Czego konkretnie dotyczy indywidualne wsparcie Koordynatora udzielane Opiekunowi?
Wszyscy Opiekunowie, którzy wyjeżdżają na zlecenia z naszą firmą, mają zapewnione stałe wsparcie Koordynatorów. Odpowiadamy na bieżąco na wszystkie pytania i wątpliwości zgłaszane przez Opiekunów. Zarówno te dotyczące sprawowania pieczy nad Podopiecznym w kontekście zakresu obowiązków, jak i te dotyczące warunków współpracy z ATERIMA MED. To właśnie Koordynator jest osobą, która w pierwszej kolejności powinna uzyskać informację, jeśli doszło do jakiegoś zdarzenia, które Opiekun chciałby zgłosić, celem ustalenia dalszego postępowania. Dokładamy starań, by Opiekunowie także czuli się zaopiekowani, ważne jednak, by zdawać sobie sprawę, że jesteśmy w stanie pomóc tylko w tych sytuacjach, z których zdajemy sobie sprawę. To bardzo ważne, by zgłaszać nam, gdy pojawiają się jakieś pytania lub wątpliwości, albo gdy mają miejsce sytuacje, w których Opiekun czuje się niekomfortowo. By zareagować musimy o takich zdarzeniach wiedzieć.
Zawsze jesteśmy gotowi rozwiązać każdą indywidualną sytuację, jakkolwiek nie byłaby ona skomplikowana. Wszelkie szczegóły dotyczące warunków na zleceniach Opiekunowie ustalają bezpośrednio ze swoim Koordynatorem, który wnikliwie analizuje sytuację indywidualnie. Pełniąc rolę Koordynatorów doradzamy i niezwłocznie reagujemy na zgłaszane sytuacje. Kiedy Opiekun dociera na miejsce realizacji zlecenia, telefonujemy do niego, by osobiście upewnić się, czy wszystko na miejscu jest w porządku. Czuwamy, by obie strony były zadowolone, bo przecież nie chodzi tylko o potrzeby seniorów, lecz także o to, by potrzeby Opiekunów także były zaspokojone.
W przypadku jakich sytuacji Opiekunowie kontaktują się ze swoimi Koordynatorami?
Wszyscy Koordynatorzy ATERIMA MED działamy w sposób profesjonalny i empatyczny, aby zapewnić Opiekunom poczucie bezpieczeństwa i komfortu w czasie wykonywania zadań związanych ze sprawowaniem opieki. Dzięki codziennemu zaangażowaniu Opiekunowie mogą mieć pewność, że ich zgłoszenia i potrzeby są traktowane priorytetowo, co przyczynia się do sprawnego i satysfakcjonującego przebiegu pobytu na danym zleceniu.
W jakich przykładowych sytuacjach kontaktują się Opiekunowie z Koordynatorami?
- W sprawie zgłoszenia pogorszenia stanu zdrowia Podopiecznego.
- W sytuacji, gdy dochodzi do trudności w porozumieniu się z rodziną seniora.
- W przypadku, gdy Opiekun musi skrócić czas pobytu na zleceniu. Na przykład ze względu na wystąpienie jakiejś nagłej sytuacji rodzinnej w Polsce.
- Gdy chce zgłosić jakiś pomysł lub uwagę dotyczącą realizacji zlecenia.
- By dopytać o pewien aspekt dotyczący warunków współpracy. Wszelkie te dane są Opiekunom podawane przed rozpoczęciem zlecenia, ale pozostajemy do dyspozycji także w sytuacji, gdy zrodzą się jakieś nowe pytania dotyczące tego aspektu współpracy.
- Odpowiadamy na pytania dotyczące transportu ATERIMA BUS-em.
- Rozwiewamy wszelkie wątpliwości dotyczące kwestii referencji, ubezpieczenia i innych obszarów, które mogą zainteresować naszych Opiekunów.
Czasem ze strony osoby realizującej zlecenie pojawia się pytanie, dlaczego podczas wyjazdu na kolejną ofertę opiekuje się nim inny Koordynator. Warto podkreślić, że to uzasadnione działanie. ATERIMA MED ma w swojej ofercie bardzo dużo zleceń, co wymaga pracy wielu Koordynatorów. A zatem w sytuacji, gdy Opiekun wyjeżdża na inne zlecenie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zmieni mu się również Koordynator. Nadal jednak osoba realizująca zlecenie będzie objęta indywidualną opieką któregoś Koordynatora, czuwającego nad przebiegiem tego konkretnego zlecenia.
Rozważasz wyjazd na zlecenie? Nie wahaj się, dostępnych jest wiele sprawdzonych ofert. Nad przebiegiem ich realizacji czuwać będzie jeden wykwalifikowanych i kompetentnych Koordynatorów, dzięki czemu Ty także poczujesz się zaopiekowany.
Dodaj komentarz